Aktywny Senior

Aktywny Senior

Nie jest tak, że przestajemy się bawić, ponieważ się starzejemy. Starzejemy się, ponieważ przestajemy się bawić…Nana (103 lata)

Aktywny styl życia odgrywa istotną prozdrowotną rolę na każdym etapie naszego rozwoju. Zdrowy styl życia to nic innego jak świadome stosowanie w życiu codziennym troski o zdrowie poprzez stosowanie zdrowego żywienia, regularnej aktywności fizycznej, umiejętności radzenia sobie ze stresami , nie stosowanie używek, przejawianie aktywnej troski o ochronę naturalnego środowiska.

Każdy może wybrać taką aktywność fizyczną, która dostosuje do swojego trybu życia, wieku czy upodobań. Jest wiele sposobów na aktywny tryb życia, jednak aby odnieść skutek trzeba być konsekwentnym.  Przeprowadzone badania potwierdzają zależność między aktywnością fizyczną a długością życia człowieka. Siedzący tryb życia przyspiesza procesy starzenia, a konsekwencją bezruchu lub ograniczenia ruchu mogą być zaburzenia procesów życiowych. Starzenie jest wprawdzie nieodwracalne i nieuniknione, lecz dzięki aktywności fizycznej procesy te ulegają zwolnieniu, i tym samym przedłuża się młodość.

Program aktywny senior w Studio Formy Synergia, który proponujemy, obejmuje:

  • zajęcia na sali,
  • gimnastykę w wodzie,
  • marsz na świeżym powietrzu (nordic walking).

Łączymy formy fitnessu i rehabilitacji uwzględniając profilaktykę chorób wieku dojrzałego.

Zajęcia odbywają się w kameralnych grupach, radosnej atmosferze, przy spokojnej muzyce. Wykorzystujemy różne formy ćwiczeń gimnastycznych ogólnorozwojowych ukierunkowanych na wzmocnienie i usprawnienie poszczególnych grup mięśniowych, poprawiających koordynację i ruchomość w stawach.

Regularny i odpowiednio dostosowany wysiłek fizyczny, dzięki usprawnieniu krążenia krwi, zmniejsza ryzyko chorób serca, stymuluje działalność kory mózgowej, eliminuje napięcia nerwowe, kształtuje i podtrzymuje właściwą postawę psychiczną człowieka, dając poczucie wewnętrznej harmonii i równowagi.

Odpowiednio dostosowane zajęcia łagodzą również stany depresyjne. Dzięki systematycznym ćwiczeniom można cieszyć się pełną sprawnością, także w dojrzałym wieku.. Aktywność ruchowa polecana jest seniorom przez lekarzy, często jako niezastąpiony element leczenia lub ważne uzupełnienie terapii.

Miła atmosfera opóźnia oznaki zmęczenia oraz sprzyja nawiązywaniu kontaktów towarzyskich

Na każdych zajęciach gwarantujemy doskonałą zabawę i relaks!

Dołącz do nas! Na ruch nigdy nie jest za późno!

Współpracujemy z Akademią III Wieku przy Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu.