Aquafitness

Aquafitness

Woda jest tym dla ciała, czym marzenia dla duszy – może ukoić lub pobudzić do aktywności, może relaksować lub stymulować do działania.

Zajęcia programu aquafitness, czyli ćwiczenia ruchowe w wodzie, pozwalają zrelaksować się, odpocząć od pracy i obowiązków domowych, zaspakajają potrzebę ruchu i pozwalają osiągnąć dobrostan psychofizyczny, przy znacznie późnej odczuwalnym zmęczeniu.

Jest to bardzo specyficzny, a zarazem korzystny dla organizmu trening połączone ze świetną zabawą.

Dla kogo

Zajęcia przeznaczone są dla każdego, niezależnie od wieku i kondycji fizycznej. Nie wymagają umiejętności pływania. Z programu aquafitness mogą korzystać osoby, które ze względu na różne schorzenia i nadwagę nie mogą uczestniczyć w tradycyjnych formach fitness na sali. W wodzie odciążony jest układ kostno-stawowy, w związku z tym jest to dobry rodzaj ruchu dla osób, które chorują na osteoporozę, cierpią na nadciśnienie tętnicze lub mają problemy z kręgosłupem i stawami.

Korzyści programu aquafitness

Trening w wodzie ma dodatkowy plus jakim jest masaż. Podczas ćwiczeń powstają wiry w wodzie, które delikatnie masują ciało, a siła wyporu poprawia pracę żył. Pobudzone zostaje krążenie w tkankach, które przyspiesza usuwanie toksyn i spalanie tkanki tłuszczowej.

Siła wyporu wody działa na zanurzone ciało co wywołuje poczucie lekkości, a tym samym większej sprawności. Środowisko wodne umożliwia wykonanie wielu ćwiczeń, które na lądzie byłyby niemożliwe do zrobienia. Ponadto woda stawia bardzo duży opór ruchom, poprzez swoją gęstość – kilka razy większą niż powietrze, co korzystnie wpływa na zwiększenie siły mięśni. Ruchy wykonywane w środowisku wodnym są trudniejsze niż na ladzie. Wystarczy więc, że zanurzymy się po szyję, a wszystkie nasze mięśnie zaczynają pracować.

Ćwiczenia wykorzystywane w programie aquafitness wyzwalają harmonię i swobodę ruchu, rozwijają siłę i dostarczają energii, przyspieszają rozwój psychoruchowy i koordynację ciała, równoważą nerwy i łagodzi charakter. Dają mnóstwo radości i satysfakcji z osiąganych umiejętności.

Rodzaje zajęć

Program Aquafitness, który proponujemy, wprowadza podział zajęć na:

  • Formę mix – intensywny trening w wodzie przy żywiołowej muzyce
  • Formę gimnastyka – ćwiczenia przy rytmicznej muzyce dla mniej zaawansowanych

W celu zwiększenia wydatków energetycznych, pobudzenia pracy układu mięśniowego oraz uatrakcyjnienia zajęć, zwiększamy się opór wody wprowadzając rożne przyrządy:

  • rękawice piankowe
  • piankowe rury o różnej długości
  • hantle
  • mankiety na kostkę
  • powersticki
  • piłki
  • dyski itp.

AQUAMIX

Intensywne zajęcia aerobowe w wodzie z wykorzystaniem przyborów typu: piłki, makarony, hantle itp. Rozwijają siłę, dostarczają energii, wyzwalają harmonię i swobodę ruchu.

AQUAGIMNASTYKA

Zajęcia mniej intensywne niż aquamix. Ćwiczenia odbywają się w odciążeniu, co sprawia, że ta forma ruchu jest bezpieczna i przeznaczona dla wszystkich.